Verhoog je sales met een logisch productaanbod

Tijdens mijn verjaardag actie van 19 juni zijn er weer veel nieuwe online ondernemers in mijn cursussen gestapt. Omdat ik 29 jaar werd, kreeg je 29% korting op mijn cursussen. Ik mag dus weer toffe nieuwe ondernemers begeleiden naar het opzetten of opschalen van hun business. Het leuke is dat zodra je een klant ‘binnen’ hebt, ze vaak ook andere producten van je kopen. Een goed productaanbod is dus belangrijk. In deze blog vertel ik je hoe jouw klanten trouwe fans worden door een goed productaanbod.

Een logisch productaanbod

Als jij een ijzersterke cursus hebt , dan willen jouw klanten ook een volgende cursus bij je afnemen. Tijd dus voor een logisch productaanbod. Het moet in elkaar overvloeien. Je kunt het voor je zien als een soort van ladder of piramide. Een piramide wordt veel gebruikt. Bovenin zet je iets dat je gratis weggeeft en waarmee je mensen kunt trekken.

Daarnaast kun je e-mailadressen gaan verzamelen door te adverteren. Meer hierover lees je in mijn blog: Hoe laat je jouw e-maillijst gratis groeien. De gratis weggever moet wel waardevol genoeg zijn om jouw mailtjes te blijven openen. En om je te blijven volgen op social media etc.

Na de gratis weggever komt het instap product. Dit is een laagdrempelig product waarbij mensen je leren kennen. Een voorbeeld van een instap product is bijvoorbeeld een online (mini)cursus. Een betaalde kennismaking. De prijs van het instap product ligt normaliter tussen de € 7,- en € 50,-. Omdat ze je zo al leren kennen, is het makkelijker voor ze om door te stromen naar een duurdere cursus.

Andere vormen van instapproducten zijn een websitecheck of een social media scan voor een laag bedrag. Als jezelf fysiek aan het werk gaat, dan kom je als snel rond de € 50,- uit. Je moet natuurlijk ook niet te ver onder je uurtarief gaan zitten. Bij een online cursus voor € 7,- hoef je namelijk nergens meer naar om te kijken. Die kan dus lager geprijsd worden.

Doordat ze jou leren kennen gaan ze denken: dit smaakt naar meer! Op deze manier kun je steeds stapje voor stapje je productaanbod verspreiden. Totdat ze aankomen bij je hoofdproduct.

Het hoofdproduct in je productaanbod

Bij een hoofdproduct kun je denken aan een webdesigner die een volledige website ontwerpt voor € 2500,-. Of een social media advertising specialist die voor € 500,- per maand de social media advertenties voor iemand oppakt. Bij een online cursus kun je denken aan een cursus tussen de € 500,- en € 2000,-

Er zijn ook mensen die je product piramide niet eerst doorlopen, maar gelijk je hoofdproduct kopen. Ze zijn bewust op zoek naar een webdesigner, het uitbesteden van social media of bepaalde coaching. Ze voelen zich bijvoorbeeld al aangesproken door jouw social media content.

Toch blijft het belangrijk om een goed productaanbod te hebben. De meeste mensen willen wel graag stapje voor stapje gaan. Zo verdien je ook het meeste aan je terugkerende klanten.

Je hoofdproduct moet superveel waarde opleveren. Je klanten willen resultaten zien en hier ontzettend blij mee zijn. Ze moeten het gevoel krijgen dat ze nog iets bij je af willen nemen. Je wilt het liefste dat ze andere mensen aanbevelen om een traject bij jou te volgen. Misschien kun je voor deze klanten zelfs een high-end product ontwikkelen.

Hoe mijn productaanbod eruitziet lees je onder de foto

Productaanbod - Dutch Digital Nomad (2)

 

Mijn productaanbod

Mijn productaanbod is als volgt opgebouwd:

Dit jaar organiseer ik voor het eerst mijn workation naar Bali. Daarom is de prijs ook zo laag. Het eerste jaar moet voor mij kostendekkend zijn. Ik wil er een hele toffe tijd van maken en er leuke reviews aan overhouden. Voor mij is dat het belangrijkste en natuurlijk dat de deelnemers er superveel waarde uithalen. De prijs kan ik ieder jaar verhogen.

Tijdens het 1-op-1 VIP traject krijgen maximaal twee personen een half jaar 1-op-1 coaching van mij. Tijdens dit traject heb ik mijn volle focus op jou en je bedrijf en mag je tussendoor al je vragen stellen. Ik ga ook alles voor je nakijken zoals je:

  • Advertenties
  • Website
  • Teksten

Je gaat mee naar Bali en ik leer je alles over de juiste mindset.

Of wil je je liever tijdens de 1-op-1 live vip dag werken aan je bedrijf? Op locatie ga ik je coachen. We kijken die dag naar:

  • Waar je nu staat met je business;
  • Waar kun en wil je heen met je bedrijf;
  • Welke stappen moet je zetten?

We gaan aan de slag met mindset obstakels, zodat er meer ruimte ontstaat voor groei. 

Klanten worden fans

Vaak als jouw klanten al die stapjes op de product ladder hebben doorlopen zijn het fans geworden. Ze zijn zo enthousiast over jouw product of dienst. Ze promoten je zonder dat je er zelf om hebt gevraagd. Zij worden een soort ambassadeurs van jouw merk.

Daarom is het zo belangrijk om een goed productaanbod te hebben. Deze moet kloppen qua prijs, de weg die de klant aflegt in de product piramide. Je hoeft niet alle producten in de piramide aan te bieden.

Als je bijvoorbeeld geen high-end product hebt is dat niet erg. Maar als je alleen 1-op-1 met klanten wilt werken kan dat ook. Ik zou er wel altijd voor zorgen dat je gratis iets weggeeft. Bij 1-op-1 coaching kan dat bijvoorbeeld zijn:

  • Gratis strategie sessie
  • Gratis kennismakingsgesprek
  • Gratis webinar

Het is belangrijk dat je potentiële klant je goed leert kennen. Zeker als het om 1-op-1 gaat. Laat jezelf zien als expert via een podcast bijvoorbeeld. Werk je live met klanten? Zorg dat je zichtbaar bent en voldoende waarde deelt. Als ze je leren kennen als expert in jouw vakgebied zullen ze graag hun geld uitgeven bij jou. Op Instagram plaatste ik een mooie post hierover.

Ik hoop je weer te hebben geïnspireerd. Als je dit waardevol vindt of je hebt vragen stuur me gerust een DM op Instagram. Ik beantwoord ze met plezier.

Deze blog is geschreven naar aanleiding van een podcast die is opgenomen. Wil je na het lezen van deze blog nog meer horen over dit onderwerp? Dan kan ik je aanraden om de podcast te luisteren. Dit kan gratis via SpotifySoundcloud, Apple Podcast en andere platformen.

Hi!

Hi!

Ik ben Grysilde, het gezicht achter Dutch Digital Nomad en een reiziger in hart en nieren. Ik wil vrouwen inspireren om hun dromen na te jagen en te doen wat ze leuk vinden. Om niet te blijven hangen in het standaard 9 tot 5 leventje, maar een leven te leiden waar hun hart van in de fik vliegt. Ik stoom ze klaar om de stap te maken naar het online ondernemerschap, zodat ze de vrijheid krijgen om te werken waar en wanneer ze willen.