Salesverhogende software die ik gebruik

Laatst kreeg ik de vraag: welke software gebruik je in jouw bedrijf. Dit wil ik graag met je delen. Toen ik begon met ondernemen investeerde ik niet veel in software. Dat vond ik zonde, ik wilde alleen maar geld verdienen en niets uitgeven. De software die ik in deze blog benoem is software die mij op langere termijn gaat helpen om meer sales te genereren.

Salesverhogende software voor de langere termijn

Er zitten dure pakketten tussen. Als je mij drie jaar geleden had gezegd dat ik zoveel geld uit zou geven aan software, dan had ik je voor gek verklaard.

Ik heb nu voor software gekozen waar ik lange tijd mee vooruit kan en dat ervoor zorgt dat ik sneller kan groeien. Het voldoet al aan mijn toekomstwensen. Goede software hoeft niet heel duur te zijn.

In deze blog komen de volgende software aan bod:

– WordPress + Divi
– Plug&Pay
– Huddle
Mailblue
– Canva
– Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, Indesign, Lightroom en Audition)
– Anchor FM + Soundcloud

WordPress en Divi thema

WordPress is een open software waarmee je websites kunt maken. Voor het gebruik van WordPress hoef je niet te betalen. Maar om je website te laten draaien heb je wel hosting en een domeinnaam nodig. Daar zitten kosten aan verbonden, maar WordPress zelf is gratis. WordPress biedt veel mogelijkheden, daarom werk ik daar het allerliefste mee.

Andere software zoals Wix, Square Space of Jimdo kun je ook gebruiken. Ik vind alleen dat je met deze websites minder mogelijkheden hebt en je moet er maandelijks voor betalen. Een WordPress website kun je beter personaliseren. Zeker in combinatie met het Divi thema. Het thema is heel intuïtief en veelzijdig en je kunt eigen stukjes code toevoegen als je dat wilt. Het thema is gemaakt door Elegant themes. Je kunt met WordPress en het Divi thema zelf een vet mooie website maken. Zonder dat je kennis nodig hebt van het schrijven van codes en CSS. Volgens mij heb ik het thema destijds voor zo’n € 250,- à € 300,- gekocht. Ik heb nu lifetime access en ook unlimited API-keys. Dat betekent dat ik een ongelimiteerd aantal websites kan maken. Als ik bijvoorbeeld 20 websites zou hebben, kan ik het Divi thema voor al deze websites gebruiken.

Plug&Pay

Sinds een tijdje werk ik met Plug&Pay. Dat is van het Nederlandse bedrijf Internetmarketingunie (IMU). Plug&Pay gebruik ik voor mijn check-outpagina’s en als affiliatesysteem. Dit kostte in totaal zo’n € 1750,-

Drie jaar geleden had ik dit nooit gedaan, veel te duur. Nu zie ik wat het me oplevert. De check-outpagina’s zijn echt veel beter.  Ik ben er echt heel erg blij mee. Ondanks dat ik het nu nog maar een paar weken gebruik merk ik dat mijn sales groeien. Er zijn zoveel mogelijkheden. Je kunt aan de betaalpagina opties toevoegen zoals:

  • USP’s van het product of de dienst;
  • Afbeeldingen;
  • Een link naar een video met een tutorial of waar je extra informatie geeft;
  • Recensies;
  • Een kassakoopje waardoor ze nog iets extra’s in hun winkelwagentje kunnen gooien;
  • Een one-click upsell, je kunt in één klik nog iets toevoegen zonder dat je je gegevens opnieuw moet invoeren.

Het is een heel veelzijdig en fantastisch systeem. Heel makkelijk in gebruik en ze hebben een kennisbank waar je heel veel informatie kunt vinden.

Mocht je dit programma willen gebruiken, vraag dan via deze link een 14-daagse gratis proefperiode aan.

Huddle

Een ander product van de IMU dat ik gebruik is Huddle. Dat is een online platform waarin je cursussen en communities kunt hosten. Voorheen gebruikte ik andere software voor mijn cursussen. Maar dat was een bij elkaar geraapt zooitje en daar wilde ik vanaf. Bij Huddle heb ik ook geen webdeveloper meer nodig. Ik kan alles zelf doen. Huddle is net als Plug&Pay heel intuïtief, makkelijk in gebruik en het ziet er strak en modern uit. Daarnaast werkt het goed samen met Plug&Pay.

Als iemand via mijn betaalpagina een cursus aanschaft wordt het automatisch gelinkt met Huddle. Ze komen automatisch in de online academy terecht en Huddle maakt ook automatisch een koppeling met Mailblue.

Meer salesverhogende software vind je hieronder.

Ook voor Huddle kun je een gratis proefperiode starten. Klik hier.

Salesverhogende software - Dutch Digital Nomad

Mailblue

Mailblue is een e-mailmarketing programma en is een dochteronderneming van Active Campaign. In het begin gebruikte ik de gratis versie van Mailchimp. Dat kon toen nog, omdat ik nog niet zoveel e-mailadressen had verzameld. Toen kon ik 750 mailadressen hosten en ze op meerdere lijsten plaatsen. Je had de optie om verschillende lijsten aan te maken voor bijvoorbeeld een weggever, et cetera.

Op een gegeven moment voerde Mailchimp een grote verandering door. Je moest sneller gaan betalen en je had nog maar één lijst gratis. Dat vond ik echt een groot nadeel.

Anderhalf jaar geleden ben ik overgestapt naar Mailblue en dat bevalt heel goed. Je kunt er hele mooie automatiseringen in aanmaken. Ook kun je een onbeperkt aantal lijsten aanmaken. Ik betaal zo’n €800 per jaar voor Mailblue, dat komt doordat ik al veel abonnees heb. Ik zit nu op ongeveer 3000 leden en verwacht dat er 1000 leads per maand bij gaan komen. Als je minder inschrijvingen hebt, betaal je ook minder.

Mailblue is gekoppeld aan mijn website, Huddle en Plug&Pay. Als mensen iets hebben gekocht via de checkout worden ze op een bepaalde lijst in Mailblue gezet. Het is allemaal geautomatiseerd en dat is heerlijk. Ik heb er geen omkijken meer naar.

Als je interesse hebt, kun je via deze link een gratis proefperiode van 14 dagen aanvragen.

Canva

Voor enkel designwerk, zoals dingetjes voor de website, een Facebookadvertentie maken of een e-book, maak ik gebruik van Canva. De tool is gratis te gebruiken en als je meer opties wilt kun je kiezen voor de betaalde versie. Dit werkt eveneens heel intuïtief.  In het begin is het een beetje puzzelen, maar het werkt makkelijk en is een heel chill programma. Ik heb zelf de betaalde versie en daarvoor betaal je €10,- à €15,- per maand. Hierdoor kun je gebruik maken van meer mogelijkheden zoals frames en afbeeldingen. Je kunt ook een achtergrond verwijderen van je portretfoto en er een andere afbeelding achter plaatsen.

Met de gratis versie van Canva kun je heel veel. In het begin kun je prima uit de voeten met de gratis versie. Je kunt altijd overstappen op de betaalde variant.

Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, Indesign, Lightroom en Audition)

Voor het designen gebruik ik ook nog andere programma’s, want Canva is voor mij niet voldoende. Ik gebruik namelijk regelmatig de producten van Adobe, waaronder Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe Indesign, Adobe Lightroom en Adobe Audition.

Adobe Illustrator gebruik ik voornamelijk voor het ontwerpen van bijvoorbeeld een nieuw logo of als ik illustraties maak.

Adobe photoshop gebruik ik om foto’s te bewerken. Niet qua belichting, maar als er iets verwijderd moet worden of als er oneffenheden weggewerkt moeten worden. Photoshop gebruik ik ook voor het verkleinen van afbeeldingen. Daarna kan ik ‘m exploiteren als kleinere afbeelding.

Adobe Indesign gebruik ik voor bijvoorbeeld e-books, werkboeken et cetera. Deze kun je tegenwoordig ook goed maken in Canva.

Adobe Lightroom is een fotobewerking app waarmee je belichting en kleuren aanpast. Zo krijg je net een andere look en feel. Als je bijvoorbeeld je Instagram feed in dezelfde stijl wilt hebben dan kun je dat met het Adobe Lightroom heel makkelijk bereiken.

Adobe Audition. Die gebruik om mijn podcast te editen. In het begin gebruikte GarageBand van Apple. Dat werkte prima, maar sinds ik een update heb uitgevoerd op mijn laptop werkt het programma niet goed meer. Adobe Audition werkt ongeveer hetzelfde, maar heeft wel wat meer knopjes en opties. Hierdoor is het iets ingewikkelder is in het begin.

Voor het hele Adobe pakket, ik heb toegang tot veel meer zoals Premiere Pro en After effects, betaal ik € 60 à € 65 euro per maand.

Ik had deze programma’s van Adobe al als student en kreeg toen een fikse korting. Nu betaal ik dus zo’n € 60,- per maand. Mocht je ook willen investeren in de Adobe programma’s, kijk dan of je recht hebt op een korting. Dat kan heel veel schelen.

Soundcloud en Anchor FM

Dit zijn online tools om je podcast op te hosten. Anchor FM is een gratis platform en daardoor echt ideaal.  Als ik daar mijn podcast upload, kan ik hem gaan verspreiden. Je kunt je podcast dus uitzetten naar meerdere platforms zoals de Apple podcast, maar ook aan Spotify en eventuele andere programma’s. Alleen Soundcloud zit daar niet bij.

Ik upload mijn podcast op Anchor FM en op Soundcloud. Op Soundcloud kun je een x aantal MB’s gratis uploaden. Daarna moet je gaan betalen. Dat is ongeveer een tientje per maand.

Welke salesverhogende software werkt voor jou?

Dit was een overzicht van de software die ik gebruik. Zoals ik al aangaf heb ik in het begin ook niet meteen in al deze software geïnvesteerd. Kijk dus goed wat voor jou nu werkt. En als je een softwarepakket koopt, kies dan voor de versie waar je lifetime acces tot krijgt. Ik begrijp heel goed dat je niet alle software gelijk aanschaft. Ik heb dat ook niet gedaan. Ik heb wel gelijk geïnvesteerd in Divi, omdat ik wist dat ik meer websites wilde gaan maken. In het begin kun je ook andere keuzes maken. Bijvoorbeeld:

  • In plaats van je podcast te plaatsen op de betaalde versie van Soundcloud, kun je er ook voor kiezen om je podcast alleen te plaatsen op Anchor FM. Deze is gratis.
  • Plug&Pay en Huddle zijn hele dure softwareprogramma’s. Daar heb ik recent in geïnvesteerd. Ik vind het de investering meer dan waard. Mocht je een online programma willen maken en niet zo’n grote investering doen, dan zijn Learndash of Memberpress goede alternatieven. Deze plugins werken heel goed met het Divi thema.
  • Je kunt Woocommerce installeren voor je check-out pagina’s of je kunt PayPro gebruiken als je meteen wilt beginnen.

Deze blog is geschreven naar aanleiding van een podcast die is opgenomen. Wil je na het lezen van deze blog nog meer horen over dit onderwerp? Dan kan ik je aanraden om de podcast te luisteren. Dit kan gratis via SpotifySoundcloud, Apple Podcast en andere platformen.

Hi!

Hi!

Ik ben Grysilde, het gezicht achter Dutch Digital Nomad en een reiziger in hart en nieren. Ik wil vrouwen inspireren om hun dromen na te jagen en te doen wat ze leuk vinden. Om niet te blijven hangen in het standaard 9 tot 5 leventje, maar een leven te leiden waar hun hart van in de fik vliegt. Ik stoom ze klaar om de stap te maken naar het online ondernemerschap, zodat ze de vrijheid krijgen om te werken waar en wanneer ze willen.